It is Monday.

Young ant queens and males are getting ready to leave the home.

Young ant queens and males are getting ready to leave the home.

And I’m even later than usual, I haf to sign papers and talk about road association meetings before I could do anything else 🙂 So I’ll skip writing anything more today and see You all tomorrow.

 

DSC_0078

Yesterday was sunny every now and again, today it rained and it filled my 200 liter, 55 gallon, water barrel totally 🙂

 

DSC_0081

DSC_0083

Have a great day!

 

DSC_0073

DSC_0074

4 responses

  1. Okie dokie!

    May 4, 2015 at 8:45 pm

    • Hi Cindi!

      Today I’m back again 🙂

      Have a great day!
      Christer.

      May 5, 2015 at 5:42 pm

  2. Vilken trist vår det är egentligen. Det bara regnar och regnar och så är det jättekallt! Ja, alltså i förhållande till hur det brukar vara!! 😦
    Igår kunde vi inte göra någonting i trädgården, men vi satt upp trådgårdinerna på altanen. Ett riktigt drama nu när gubben min börjar bli lite vinglig! 😦 😦 I förrgår lyckades jag dock klippa gräset på innertomten och i förträdgården, men Rolle hann inte kantklippa så han hoppas på att det torkar upp någotsånär idag så han kan göra det . Samt klippa det som återstår ute i parken. 🙂 Han hann bara med halva för 3-4 dagar sen, så det ser lite konstigt ut därute. 😦 😦 Fast vackert är det med alla narcisser som jag satt förra året och som nu blommar. Hela 7 sorter som jag satt i små grupper antingen nere vid vägen runt några nyplanterade träd, eller också i kanten mot kohagen. 🙂 🙂 🙂 Men trots att det är ett par hundra så är det bara som en droppe i havet, dom räckte bara till 1/3-del av parken. Så jag måste ha fler, massor helst till nästa år! 😉
    KRAM ❤
    Susie

    May 5, 2015 at 8:01 am

    • Hejsan Susie!

      Vi har inte fått så många regndagar här så det kan jag väl inte klaga allt för mycket på. Idag har det vräkt ned dock och blåser gör det dessutom.

      Jag har ju ingen möjlighet att göra speciellt mycket på vardagarna ändå, så jag tänker inte på trädgården när det regnar, snarare att två stora hundar vägrar gå in i kojan och hellre ligger ute i regnet 🙂
      Jag gillar ju när vårlökarna kommer upp men tycker det är så tradigt att sätta dem, så jag har inte så mycket egentligen, men lite narcisser har jag trots allt, lite här och var 🙂

      Ha det gott!
      Christer.

      May 5, 2015 at 5:47 pm

Leave a Reply

